چرا به لیست اصلاح طلبان رای خواهم داد؟*

محمد مجتهد شبستری

۱- از آنجا که با داعش خوئی و داعش گری و مبانی تئوریک آن به مقتضای همه توان عقلانی‌ام و فهمم از انسانیت و اخلاق، مخالف هستم.

۲- از آنجا که حوادث و تجربه‌های تلخ پس از انقلاب ۱۳۵۷ به وضوح نشان داده که در کشور ما هم داعشیانی هستند که هنگام بسط ید بلا منازع، همان کارها را می کنند که داعشیان سوریه و عراق کرده اند، یعنی فرهنگ و سیاست و اقتصاد کشور را به سوی نابودی می‌برند.

۳- از آنجا که اوضاع و احوال فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور ما در شرایط کنونی به گونه‌ای است که ممانعت و پیشگیری از تسلط تمام عیار و طولانی مدت داعشیان بر جامعه ایرانی جز از راه کوشش وقفه ناپذیر عقلانی و مسالمت آمیز برای توسعه فرهنگ و تقسیم شدن قدرت سیاسی و اقتصادی میان همه آحاد ملت ایران و تفسیر حقوقی و نه فقهی قانون اساسی تا رسیدن به دموکراسی و حقوق بشر، میسر نیست.

۴- از آنجا که در حال حاضر تشکلات اصلاح طلبان و دولتِ عملاً اصلاح طلب کنونی تنها نهادهای سیاسی اند که این هدف‌های شریف را تعقیب می‌کنند و در حق مقدورات و امکانات در راه رسیدن به آنها گام می‌زنند.

بدون هیچ گونه تردید، وظیفه اخلاقی خود می‌دانم در انتخابات آینده ۷ اسفند ماه ۱۳۹۴ تنها به لیست ۳۰ + ۱۶ اصلاح طلبان رای دهم.

____

* این یادداشت در پاسخ به پرسش عده ای از دوستان نوشته شد که درباره انتخابات از صاحب این قلم پرسیده اند.